poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Poznajemy krajobraz najbliższej okolicy - podsumowanie wiadomości.


Klasa IV 
Temat: Poznajemy krajobraz najbliższej okolicy - podsumowanie wiadomości.
Uczeń potrafi:
-  rozpoznać główne formy ukształtowania powierzchni w najbliższej okolicy szkoły i miejsca zamieszkania, 
- stworzyć model pagórka i doliny rzecznej oraz wskazać ich elementy,
rozpoznawać skały występujące w okolicy swojego miejsca zamieszkania,
rozróżniać wody stojące i płynące, podać ich nazwy, 
- wskazać naturalne i sztuczne zbiorniki wodne,
- opisać dawny krajobraz najbliższej okolicy, np. na podstawie opowiadań
rodzinnych, starych fotografii,
- wskazać  miejsca występowania obszarów chronionych, pomników przyrody,
obiektów zabytkowych w najbliższej okolicy, 
- uzasadnić potrzebę  ochrony przyrody.

Czas na kontynuację powtórzenia wiadomości.


1. Czy rozpoznajesz na zdjęciu poniżej, jaki rodzaj wody powierzchniowej został 
zaprezentowany?
                          

Dobrze się domyślacie, jest to rzeka Ina należąca do wód powierzchniowych płynących.

2. Wody na Ziemi można podzielić np. ze względu na zawartość soli. Sprawdź  
w podręczniku na str. 147-149 lub na str. 160 jak uzupełnić poniższy schemat.
       


Jak się domyślasz, rzeka Ina będzie należała do ............... .
Postaraj się wykonać w zeszycie ćwiczeń zadanie 2a), 2b) str. 98.

3. Nazwy miejscowości wywodzą się między innymi od:
- położenia miejscowości, 
- nazwiska założyciela miejscowości,
- zawodu uprwianego kiedyś przez mieszkańców,
- targowych dni tygodnia, itp.
Przypomnij sobie, jakie pochodzenie ma nazwa Stargard.
źródło: fragment pracy Klary


4. Szczególnie  cenne obszary i obiekty przyrodnicze są objęte różnymi formami 
ochrony przyrody. Uzupełnij schemat. Możesz korzystać z podręcznika str.160.
            


Do wykonania i odesłania, ........
zadania ......


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz