Klasa IV
Temat: Poznajemy krajobraz najbliższej okolicy - podsumowanie wiadomości.
Uczeń potrafi:
- rozpoznać główne formy ukształtowania
powierzchni w najbliższej okolicy szkoły i miejsca zamieszkania,
- stworzyć model pagórka i
doliny rzecznej oraz wskazać ich elementy,
- rozpoznawać skały występujące w okolicy
swojego miejsca zamieszkania,
- rozróżniać wody stojące i
płynące, podać ich nazwy,
- wskazać naturalne i
sztuczne zbiorniki wodne,
- opisać dawny krajobraz najbliższej okolicy, np. na podstawie opowiadań
rodzinnych, starych fotografii,
- wskazać miejsca
występowania obszarów chronionych, pomników przyrody,
obiektów zabytkowych w
najbliższej okolicy,
- uzasadnić
potrzebę ochrony przyrody.
1. Zapewne jesteście zdziwieni tym dość obszernym wpisem na temat waszych umiejętności.
Każdy z was starał się i nabył prezentowane umiejętności, pracując samodzielnie z podręcznikiem, instrukcją podawaną przez nauczyciela i pomocą Rodziców na kolejnych lekcjach on-line. Powtórzenie planujemy na dwie godziny lekcyjne.
Każdy z was starał się i nabył prezentowane umiejętności, pracując samodzielnie z podręcznikiem, instrukcją podawaną przez nauczyciela i pomocą Rodziców na kolejnych lekcjach on-line. Powtórzenie planujemy na dwie godziny lekcyjne.
2. Zaczynamy:
Czy rozpoznajesz krajobraz na zdjęciu poniżej?
Czy rozpoznajesz krajobraz na zdjęciu poniżej?
Jest to:
a) krajobraz naturalny
b) krajobraz kulturowy
- krajobraz rolniczy,
- krajobraz rolniczy,
- krajobraz przemysłowy,
- krajobraz miejski
A może wiesz, jakie miasto przedstawiono na zdjęciu?
3. Formy terenu są elementami krajobrazu. Poznaliście formy wklęsłe i wypukłe.
Na zdjęciu prezentowana jest forma ........
Na zdjęciu prezentowana jest forma ........
źródło: zdjęcia własne i http://spkaty.pl/blog/lekcja-geografii-w-klasach-v
Wiesz, jak wykonać model pagórka? - przypomnij opis w temacie: Ukształtowanie terenu.
4. Zewnętrzna warstwa Ziemi jest zbudowana ze skał. Uzupełnij schemat
podziału skał, dopasowując podane nazwy do odpowiednich miejsc na schemacie:
less, granit, piasek, glina, żwir, piaskowiec.
less, granit, piasek, glina, żwir, piaskowiec.
Sprawdź, korzystając z podręcznika (strony 144-145), czy poprawnie wykonałeś/łaś
zadanie, a następnie wykonaj pisemnie w zeszycie ćwiczeń zadanie 3 i 4 str. 99.
Druga godzina zajęć powtórzeniowych w czwartek
Wszystkie
zadania realizujecie samodzielnie, zapisujecie rozwiązania w zeszycie
przedmiotowym i w zeszycie ćwiczeń.
Do sprawdzenia odsyłają zadania tylko uczniowie wyznaczeni.
przedmiotowym i w zeszycie ćwiczeń.
Do sprawdzenia odsyłają zadania tylko uczniowie wyznaczeni.
Druga godzina zajęć powtórzeniowych w czwartek
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz