Uczeń potrafi:
- wskazać miejsca występowania obszarów chronionych, pomników przyrody,
obiektów zabytkowych w najbliższej okolicy,
- uzasadnić potrzebę ochrony przyrody.
1. Obszary, które zostały najmniej zmienione przez człowieka i są wyjątkowo cenne,
podlegają specjalnej ochronie. Służą temu między innymi parki narodowe
np. na zdjęciu Woliński Park Narodowy.
2. Przyroda chroniona jest również w parkach krajobrazowych np. na zdjęciu Szczeciński
Park Krajobrazowy "Puszcza Bukowa" i Jezioro Szmaragdowe.
Park Krajobrazowy "Puszcza Bukowa" i Jezioro Szmaragdowe.
Może, ktoś z Was widział to miejsce?
3. Rezerwaty przyrody to obszary o powierzchni mniejszej niż jeden tysiąc kilometrów kwadratowych na których ochronie podlega cała przyroda lub jej składniki
np. Rezerwat przyrody "Ozy Kiczarowskie" (film od 11.29 minut do końca:
https://www.youtube.com/watch?v=ZToWsXg-HMI ). Może, ktoś z Was był w Kiczarowie?
4. Pojedyncze drzewa lub ich zespoły oraz unikatowe twory przyrody nieożywionej
(głazy, jaskinie) obejmuje się ochroną jako pomniki przyrody np. Topola geldryjska
w Stargardzie w Parku 3 Maja, północny narożnik parku.
Może, ktoś z Was był w tym Parku i przechodził koło tej topoli geldryjskiej?
5. Zapoznaj się z tematem z podręcznika str. 155 -156. Dowiedz się,
czym są ochrona ścisła i czynna?
W zeszycie ćwiczeń uzupełnij zadania 1 str. 96.
W zeszycie ćwiczeń uzupełnij zadania 1 str. 96.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz