Temat: Las ma
budowę warstwową.
Uczeń potrafi:
- podać nazwy warstw lasu,
- podać nazwy warstw lasu,
- porównać warunki
abiotyczne w nich panujące;
- rozpoznać podstawowe
gatunki roślin i zwierząt żyjących w lesie oraz
przyporządkować je do
odpowiednich warstw lasu,
- wymienia zasady
właściwego zachowania się w lesie.
1. Na poprzednich zajęciach poznaliście warstwy lasu. Potraficie wymienić przykłady roślin
i zwierząt, które je zamieszkują.
2. Pamiętacie, że runo leśne tworzą głównie niskie rośliny zielne,
panuje tu duża wilgotność.
Jest także chłodniej niż w wyższych warstwach lasu i
prawie nie odczuwa się podmuchów
wiatru. Do runa leśnego dociera mało światła z wyjątkiem wiosny.
W runie rosną rośliny zielne a także grzyby.
wiatru. Do runa leśnego dociera mało światła z wyjątkiem wiosny.
W runie rosną rośliny zielne a także grzyby.
3. Grzyby są chętnie
zbierane i używane w kuchni ze względu na charakterystyczny
smak i zapach.
smak i zapach.
4. Grzyby można podzielić na jadalne i trujące. Poznaj niektóre z nich.
Możesz wybrać kilka grzybów, które już potrafisz rozopoznać lub poznać nowe,
których poznaniem jestes zainteresowany:
których poznaniem jestes zainteresowany:
źródło: https://www.youtube.com/watch?v=oM7gzB5iBFU
5. Postaraj się wykonać w zeszycie ćwiczeń zadanie 4 str. 111 oraz zadanie 5
str.112.
6. Jak zachowywać się w
lesie?
W lesie nie wolno hałasować, płoszyć zwierząt, nie należy niszczyć roślin ani
grzybów,
nie wolno również zostawiać śmieci.
nie wolno również zostawiać śmieci.
O czym jeszcze warto wiedzieć i pamiętać wybierając się do lasu?
przeczytaj
w podręczniku na stronie 186.
w podręczniku na stronie 186.
7. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 6
str. 112.
8. Sprawdź, czy potrafisz odpowiedzieć ustnie na pytania 1 i 3 str.186 podręcznik.
8. Sprawdź, czy potrafisz odpowiedzieć ustnie na pytania 1 i 3 str.186 podręcznik.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz